LEW MOTO, Professional Diesel Center

Pompy jednostkowe PLD (UP, DMCI)

W układach wtryskowych typu pompa-przewód-wtryskiwacz – na każdym cylindrze występuje jedna pompa wysokiego ciśnienia, przewód wysokociśnieniowy i wtryskiwacz. W porównaniu z rozwiązaniem klasycznym proces tłoczenia rozdzielono z jednej pompy rzędowej pomiędzy pompy na poszczególnych cylindrach. Pompki jednostkowe wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, co umożliwia precyzyjne sterowanie wtryskiem paliwa. Maksymalnie ciśnienie wtrysku wynosi 1800 barów. Układ zasilania Bosch PLD (Pumpe-Leitung-Düse) – język niemiecki co oznacza pompa-przewód-wtryskiwacz) rozwiązanie to wprowadzono w 1995 r. w nowym na te czas samochodzie ciężarowym koncernu Mercedes-Benz o nazwie Actros. Ten nowoczesny, elektronicznie sterowany układ wtryskowy zapewnia niskie spalanie paliwa, dużą moc oraz spełnienia wysokie norm czystości spalin wymagane w Unii Europejskiej. W układach pompa-przewód-wtryskiwacz zastosowane są jednosekcyjne pompy z elektrozaworem sterującym. Pompy są napędzane za pośrednictwem wałka umieszczonego w korpusie silnika. W firmie Lew Moto możliwa jest profesjonalna naprawa pomp poprzez wymianę elementów mechanicznych takich jak sekcja tłoczenia oraz zaworek odcinający, jak również elektromagnesu. Wtryskiwacze stosowane w systemie PLD są konstrukcji klasycznej – mechaniczne – i podlegają typowej procedurze naprawy w naszej firmie Lew Moto.

Historia wprowadzenia wysokich ciśnień w podzespołach Diesel

Ze względu na obecność przewodów paliwowych, system pompy jest urządzeniem, które może być klasyfikowane jako odmiana układu pompo-wtrysku. Jednak konstrukcja pompy jednostkowej i systemów z pompowtryskiwaczami są często podobne, co jest wygodne, aby omówić te systemy razem. W pompowtryskiwaczachi (UI/EUI) i pompach jednostkowych (PLD/UP) jako podobnych systemów, każdy silnik jest obsługiwany przez oddzielny podzespół pompowania wtrysku (pompy wtryskowej) jako elementu lub w bliskim sąsiedztwie cylindra. Jednostka pompy (PLD/UP) to rozwiązanie umożliwia stosowanie krótkich przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia poprzez umieszczenie pompy blisko wtryskiwacza. Łącząc element pompujący i wtryskiwacz w jednym zespole, jak w pompowtryskiwaczach (UI/EUI). System pompowtryskiwaczy, pozwala aby linie przewodów były wyeliminowane całkowicie. Eliminacja-redukcja długość linii wysokiego ciśnienia paliwa w systemach UI/UP wtrysku daje dużo korzyści:

  • polepszenie dynamiki liniowej na każdy cylinder
  • eliminacja problematyki bezwładności wtrysku: z pompowtryskiwaczami / systemy pomp jednostkowych są mniej uciążliwe niż w ich pierwotnych rozwiązaniach rzędowych pompy-line-dysze
  • możliwość uniknięcia fali rezonansu – które niepokoiły w systemach poprzedniej generacji, pojawiały się po wtrysku przyczyniając się do wtrysku z opóźnieniem. Teraz w nowych systemach opóźnienie jest znacznie zmniejszone. Należy zauważyć, że dynamika linii i problemy powstające w wąskich przejściach w pompowtryskiwaczach i pompach jednostkowych może być wciąż modulowana zmieniana prędkości i czasu wtrysku.
  • wyższe ciśnienie wtrysku: tradycyjnie starsze rozwiązania miały ograniczenia w uzyskiwaniu wysokich ciśnień. W roku 2000, systemy UI/EUI miał możliwości ciśnieniem 200 MPa, w porównaniu do 160 MPa w typowych systemach rzędowych. Od tego czasu, UI/EUI oraz PLD / UP doprowadzono szczytowe ciśnienia wtrysku do ​​250 MPa i tak wysokie zostało wprowadzone dla niektórych modeli aplikacji w 2007 roku.

Pompy PLD/UP oraz UI/EUI

W odniesieniu do ciśnienia paliwa, należy zauważyć, że układ common rail ciśnienia wtrysku paliwa wzrosły również w niektórych systemach lecz nie osiągnięto i nie przekroczono wartości ciśnienia dostępnych w systemach UI/EUI oraz UP/PLD. Chociaż nie ma żadnych technicznych powodów dla UI/EUI oraz UP/PLD – rośnie presja jeszcze bardziej, producenci silników coraz częściej używają wspólnych systemów w aplikacjach tradycyjnie zdominowanych przez systemy UI / UP. Z tego powodu, UI / UP systemy będą prawdopodobnie przechodzić ewolucję poza ich obecne osiągi ciśnień szczytowych około 250 MPa i zmierzają do osiągnięcia ciśnień na poziomie 300 MPa (3000 Bar). Zarówno systemy UP/UI i są napędzane od wału rozrządu silnika. W jednej wspólnej konstrukcji mechanicznej systemu sterowania paliwo zazwyczaj osiąga się przez obrót elementu pompującego (trzpienia) w taki sam sposób, jak to ma miejsce w systemach poprzedniej generacji. Wraz z wprowadzeniem elektroniki do silników wysokoprężnych, elektroniczna jednostka wtryskiwaczy (EUI) i pompa urządzenie elektroniczne (EUP) systemy zostały jeszcze bardziej dopracowane. Teraz posiadają elektromagnetycznie sterowane zawory do kontroli dawkowania paliwa. Firma LEW MOTO obserwuje rozwój aparatury paliwowej na przestrzeni wielu lat oraz dostosowuje się do zmieniających potrzeb na dostarczanie i naprawę zaawansowanych technologicznie podzespołów DIESEL. Innowacje i ciągłe szkolenia umożliwiają diagnostykę oraz skuteczne naprawy pomp jednostkowych UP/PLD w naszym profesjonalnym serwisie LEW MOTO.
error: Treść znajdująca się na tej stronie jest chroniona !!