W układach wtryskowych typu pompa-przewód-wtryskiwacz – na każdym cylindrze występuje jedna pompa wysokiego ciśnienia, przewód wysokociśnieniowy i wtryskiwacz. W porównaniu z rozwiązaniem klasycznym proces tłoczenia rozdzielono z jednej pompy rzędowej pomiędzy pompy na poszczególnych cylindrach. Pompki jednostkowe wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, co umożliwia precyzyjne sterowanie wtryskiem paliwa. Maksymalnie ciśnienie wtrysku wynosi 1800 barów. Układ zasilania Bosch PLD (Pumpe-Leitung-Düse) – język niemiecki co oznacza pompa-przewód-wtryskiwacz) rozwiązanie to wprowadzono w 1995 r. w nowym na te czas samochodzie ciężarowym koncernu Mercedes-Benz o nazwie Actros. Ten nowoczesny, elektronicznie sterowany układ wtryskowy zapewnia niskie spalanie paliwa, dużą moc oraz spełnienia wysokie norm czystości spalin wymagane w Unii Europejskiej. W układach pompa-przewód-wtryskiwacz zastosowane są jednosekcyjne pompy z elektrozaworem sterującym. Pompy są napędzane za pośrednictwem wałka umieszczonego w korpusie silnika. W firmie Lew Moto możliwa jest profesjonalna naprawa pomp poprzez wymianę elementów mechanicznych takich jak sekcja tłoczenia oraz zaworek odcinający, jak również elektromagnesu. Wtryskiwacze stosowane w systemie PLD są konstrukcji klasycznej – mechaniczne – i podlegają typowej procedurze naprawy w naszej firmie Lew Moto.
Ze względu na obecność przewodów paliwowych, system pompy jest urządzeniem, które może być klasyfikowane jako odmiana układu pompo-wtrysku. Jednak konstrukcja pompy jednostkowej i systemów z pompowtryskiwaczami są często podobne, co jest wygodne, aby omówić te systemy razem. W pompowtryskiwaczachi (UI/EUI) i pompach jednostkowych (PLD/UP) jako podobnych systemów, każdy silnik jest obsługiwany przez oddzielny podzespół pompowania wtrysku (pompy wtryskowej) jako elementu lub w bliskim sąsiedztwie cylindra. Jednostka pompy (PLD/UP) to rozwiązanie umożliwia stosowanie krótkich przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia poprzez umieszczenie pompy blisko wtryskiwacza. Łącząc element pompujący i wtryskiwacz w jednym zespole, jak w pompowtryskiwaczach (UI/EUI). System pompowtryskiwaczy, pozwala aby linie przewodów były wyeliminowane całkowicie. Eliminacja-redukcja długość linii wysokiego ciśnienia paliwa w systemach UI/UP wtrysku daje dużo korzyści: