HISTORIA FIRMY CLAAS

Claas to niemiecka firma produkująca maszyny rolnicze, która została założona w 1913 roku, ze swoją siedzibą w Harsewinkel w Niemczech. Produkty spółki oferowane są pod nazwą Claas z wyjątkiem Ameryki Północnej i Australii - tam dealerzy Caterpillar sprzedają kombajny pod nazwą CAT. Tuż po zakończeniu II wojny światowej w roku 1946 Claas wprowadził nowe kombajny zbożowe z własnym napędem. W połowie lat pięćdziesiątych uruchomił nową fabrykę w Paderborn, oraz w 1962 roku pierwszą zagraniczną filię w Metzu we Francji. Dzięki przejęciu fabryki Josef Bautz - produkującej maszyny rolnicze - asortyment produktów rozszerzono o maszyny zielonkowe (w 1969 roku). W 1976 roku do produkcji wprowadzono prasę rolującą z serii Rollant. Natomiast w roku 1983 w ofercie znalazła się sieczkarnia samobieżna o nazwie Claas Jaguar.

W roku 1988 firma Class zaprezentowała swoją pierwszą prasę z serii „Quadrant” robiącą wielkogabarytowe kostki. Rok 1994 zapoczątkował rozwój systemu AGROCOM współpracującego z satelitami, który wspomagał rolniczy system informacyjny. Po roku uruchomiono produkcję nowej serii kombajnów zbożowych Lexion, które były w ówczesnym czasie najsilniejsze na świecie i mogły zebrać ok. 40 ton zboża w przeciągu jednej godziny. W roku 2001 założono koncern Claas Omaha/COL, który produkował kombajny Lexion. Maszyny tej serii są sprzedawane przez dealerów Caterpillara w Ameryce Północnej jako CLAAS LEXION w charakterystycznych żółto-czarnych barwach. W 2003 Claas nabył 51% akcji firmy Renault Agriculture wytwarzającej ciągniki rolnicze. Pierwszy ciągnik z logiem firmy Claas (Claas ARES 566 RZ) zszedł z linii produkcyjnej w Le Mans 1 października 2003 r. W 2005 roku uruchomiono nową fabrykę na południu Rosji w mieście Krasnodar, gdzie rozpoczęto produkcję sprawdzonych kombajnów zbożowych Lexion. W 2006 roku z fabryki wyjechała osiemdziesięciotysięczna prasa Rollant oraz zaczęto produkcję ciągników Axion. W 2008 oferta handlowa powiększyła się o kombajny Tucano, sieczkarnie Jaguar z większą mocą od 630 KM do 830 KM, a także o ciągniki Arion serii 500 oraz serii 600 wyposażone w silniki wysokoprężne Diesel DPS o mocy od 112 KM do 175 KM i Axos serii 300 z silnikami Perkins 1104D-44.

W roku 2009 wyprodukowano największy ciągnik Xerion 5000 posiadający moc 524 KM i do sprzedaży wprowadzono ciągnik Arion serii 400 wyposażony w 4-cylindrowe silniki wysokoprężne Diesel DPS. Zaś w 2012 roku Claas wprowadził na rynek nową ulepszoną wersję kombajnów Lexion 600 i 700. Flagowym modelem wśród kombajnów jest Lexion 780 posiadający heder o roboczej szerokości13,5 metra. W roku 2011 na targach SIMA firma Claas zaprezentowała nową serię ciągników Axion 900 wyposażonych w 8,7 litrowe silniki wysokoprężne Diesel FPT Cursor 9, które spełniają normę Stage 3B dzięki technologii SCR posiadających bezstopniową skrzynię biegów C-MATIC (ZF Eccom 3.0). W roku 2012 zaprezentowano nową generację ciągników Arion 500, 600 napędzanych odpowiednio przez 4,5 i 6,8 litrowe silniki wysokoprężne Diesel DPS PowerTech PVX spełniające normę Stage 3B dzięki technologii EGR oraz DPF, posiadające skrzynię biegów HEXASHIFT (GIMA).

W roku 2013 na targach SIMA Claas zaprezentował nowa wersję ciągników Axion 800 z 6,7 litrowym silnikiem wysokoprężnym Diesel FPT NEF 67, który spełnia normę Stage 4 dzięki technologii SCR i z przekładnią HEXASHIFT. Na kolejnych targach o nazwie Agritechnica została zaprezentowana nowa seria ARION 500/600 CMATIC z zamontowaną przekładnięą bezstopniową EQ200 firmy CLAAS Industrietechnik GmbH z Paderborn oraz serię Axion 800 CMATIC wyposażoną w bezstopniową skrzynię biegów ZF Terramatic. W roku 2014 została zaprezentowana nowa wersja 400, która spełnia normę Stage IV (Tier 4). Zasilana 4-cylindrowym, 16-zaworowym silnikiem common rail FPT z turbodoładowaniem o pojemności 4,5 l, zaprojektowany w technologii DOC oraz SCR, o mocy 85 - 140 hp (ECE R120) i skrzyni biegów GIMA QUADRISHIFT. Obecnie spółka Claas produkuje największą ilość maszyn żniwnych w całej Europie.

Claas w swoim asortymencie handlowym oferuje:
  • Ciągniki rolnicze: Xerion, Axion, ,Arion, Axos, Elios, Atos, Nexos;
  • Sieczkarnie samojezdne: Jaguar;
  • Kombajny zbożowe: Lexion, Tucano, Avero, Dominator, Crop Tiger;
  • Maszyny zielonkowe: Disco (kosiarka tarczowa), Corto (kosiarka bębnowa), Volto (przetrząsacz), Liner (zgrabiarka), Quantum (przyczepa samozbierająca), Cargos;
  • Prasy : Quadrant, Rollant, Rollant-Uniwrap Variant;
  • Ładowarki teleskopowe: Scorpion;
  • Przyczepy: FLKT;
Naprawa pompa i wtryskiwaczy CLAAS oraz regeneracja pomp i wtryskiwaczy CLAAS w LEW MOTO.
Firma LEW MOTO może się pochwalić ponad 30-letnią praktyką w zakresie wysokiej klas naprawy (regeneracji) części Diesel służących do zasilania silników wysokoprężnych CLAAS (CLAAS Diesel). Dzięki zastosowaniu nowoczesnego parku maszynowego diagnostyczno-pomiarowego oferujemy testy i kalibrację pomp, pompowtryskiwaczy oraz wtryskiwaczy. Dysponujemy dużym zasobem części zamiennych do podzespołów DIESEL co umożliwia nam skrócenie czasu realizacji naprawy. Odpowiednio wykwalifikowani pracownicy naszej firmy dokładają wszelkich starań, żeby naprawa przebiegła profesjonalnie i sprawnie.

Naprawa oraz regeneracja w LEW MOTO:
  • pompy wtryskowe rzędowe (CLAAS, Bosch, Caterpillar, CAT, Perkins)
  • pompy wtryskowe rotacyjne (CLAAS, Stanadyne DE, Stanadyne DB2, Stanadyne DB4, Delphi DP200, Delphi DP210, Delphi DP310, Lucas)
  • pompy Common Rail (CLAAS, Bosch, Denso, Caterpillar, CAT, Perkins)
  • wtryskiwacze mechaniczne (CLAAS, jednosprężynowe, dwusprężynowe, Stanadyne, Delphi, Lucas, Bosch)
  • wtryskiwacze Common Rail (CLAAS, Bosch, Denso, Caterpillar, CAT)
  • pompowtryskiwacze HEUI (CLAAS, Caterpillar, CAT, Perkins)
Jeżeli znalazłeś się na tej stronie, ponieważ poszukujesz firmy, która będzie potrafiła naprawić twoje części Diesel (pompa, pompowtryskiwacze oraz wtryskiwacze). Jeżeli oczekujesz profesjonalizmu i wysokiej kultury technicznej, specjalistycznego wsparcia, szybkiej naprawy oraz ekspresowej wysyłki, to dla takich klientów powstała firma LEW MOTO.

LEW MOTO jest niezależną firmą i serwisem wykonującym diagnostykę oraz naprawy aparatury paliwowej DIESEL, także zajmuje się sprzedażą części zamiennych do silników CLAAS. CLAAS oraz wszystkie inne nazwy marek używane są wyłącznie w celach informacyjnych. LEW MOTO nie jest w żaden sposób powiązana z CLAAS, ani z innymi firmami należącymi do grupy CLAAS, jak również podmiotami z nimi związanymi. Żadna część jak i całość treści zawartych na www należących do LEW MOTO nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody LEW MOTO. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie treści, opracowań, utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawem.